"день чистых рук" в детском саду. Проект "неделя чистоты"

Сценарий мероприятия «День чистых рук»

«Путешествие в страну Чистюлькино» 15.10.2015

Провели: Загвозкина Т. Д.

Лещинская Е. В.

Hedef:Знакомство детей с предметами личной гигиены, закрепить навыки использования в быту.

G?revler: 1. Развивать mant?ksal d???nme, слухоречевую память, внимание, воссоздающее воображение, пополнять активный kelime bilgisi; 2. K?lt?rel ve hijyenik beceriler a??lamak.

(В зале оформлена выставка мыла.В зал заходят дети, становятся в круг)

Ведущий: Здравствуйте ребята, сегодня международный день чистых рук.

Ka??n?z her zaman ellerini y?k?yorsunuz?

А когда надо мыть руки? (?ocuklar?n cevaplar?)

Молодцы, я вижу вас всех можно с уверенностью назвать чистюльками. Ve kime tekli olarak adland?r?l?rlar? Ребята, а вы любите путешествовать? Сегодня мы с вами отправимся в страну Чистюлькино. В этой стране все любят чистоту, следят за своим d?? g?r?n??, kendilerini temiz bir ?ekilde y?karlar, di?lerini f?r?alarlar, t?rnaklar?na dikkat ederler, b?ylece Chistyulkino ?lkesinin sakinleri her zaman sa?l?kl?, ne?eli ve g?zeldir.

Yola ??kmaya haz?r m?s?n?z? Все ли у нас чистые и опрятные? Покажите свои ручки, посмотрим на одежду. Temiz. Tebrikler. Seyahat etmeye haz?r olun! Поедем мы на поезде. Итак, садитесь поскорее все, кто любит чистоту.

Dikkat! Dikkat!

Прошу занять места!

Наш поезд отправляется

В Чистюлькины края.

Вот поезд наш едет,

Колеса стучат,

А в поезде этом ребятки сидят.

Chu-chu-chu! Chu-chu-chu! Гудит паровоз.

Он наших ребят в Чистюлькино повёз.

Durmak! Chistyulkino ?lkesine geldi .

(Дети становятся паровозиком и идут по залу. В это время выносится ширма с надписью «Страна Чистюлькино»)

Выходит девочка Чумазая и встречает детей с микробами (нарисованными, приклеенными к платью).

Ev sahibi: Merhaba K?z Chumazaya, “Chistyulkino” ?lkesinde ne yap?yorsun.

K?z: Merhaba misafirler! Eskiden temiz ve d?zenli bir k?zd?m, ama son zamanlarda ?lkemizde ?ok korkun?, tehlikeli, korkun?, kirli, beceriksiz, hadi, k?t?, bula??c?, zararl? mikrop ve kir ortaya ??kt?. Они превратили меня в грязнулю и неряху, прилипли и никак не хотят уходить. Помогите мне от них избавиться.

Ведущий: Мы поможем девочке Чумазой снова стать чистой и опрятной? Кто нам поможет победить микробов, отгадайте загадки.

    Canl? bir ?ey gibi kaymak

Но не выношу его я,

Белой пеной пенится,

Ellerimi y?kamayacak kadar tembel de?ilim. (Sabun)

    У мыла есть забота-

Мыло ходит на работу.

Попенится, намылится

O gelip uzanacak ... (sabun kutusu)

    Вытираю я, стараюсь,

?ocu?un Banyosu'ndan sonra

Her ?ey ?slak, her ?ey buru?uk -

Kuru k??e yok. (Havlu)

    Резинка Акулинка

пошла гулять по спинке.

Собирается она вымыть спину докрасна. (Lif)

5. Sa??m? yaparsam bana yard?mc? olur ... (tarak)

    Sabahlar? ve ak?amlar?

Чистит зубы пастой нам (Зубная щетка )

    Что наносим на зубную щетку? (Зубная паста )

    Cebime uzan ve koru

K?kreyen, a?layan ve kirli ... (mendil)

(Девочка в это время отклеивает микробов, несколько остается)

Lider:Девочка Чумазая, где ты руки так измазала?

K?z:Я в песочке играла, руки сильно замарала, и помыть их не успела. Ellerimi y?kamay? ger?ekten sevmiyorum, onlar? nas?l y?kayaca??m? unuttum.

Lider: K?za y?z?n? nerede y?kamaya ba?layaca??n? s?yleyelim.

(?ocuklar ve ??retmen k?z? el y?kama algoritmas?na tan?t?yor.)

(K?z t?m mikroplar? soyar)

K?z: Te?ekk?rler ?ocuklar, bana ?ok yard?mc? oldunuz, t?m mikroplar ka?t?. Oynaman?z? ?neririm " Harika kese"(Ki?isel hijyen e?yalar?yla). Herkes bir daire i?inde durur, m?zi?e, ?ocuklar ?antay? ge?er, m?zik bitti?inde, ?antay? sola giden, bir nesneyi ??kar?r ve nesnenin yard?m?yla ger?ekle?tirdi?imiz eylemi g?sterir (toothbrush - brushing teeth, etc.), and everyone else repeats.

Девочка: Проверим, есть ли среди вас грязнули и неряхи. После каждых двух строк если согласны повторяйте «это я, это я, это все мои друзья».

Sabunla nas?l y?kanaca??n? kim bilebilir?

И мочалки не боится? (Bu benim, benim ...)

Ka??n?z sabunun kokulu oldu?unu biliyor?

Beyaz k?p??? kabar?k m? yap?yor? (Bu benim, benim ...)

Her g?n di? f?r?as?yla

Зубкам делает щекотку? (это я, это я…)

Волосы кто чешет ловко,

Знает где лежит расческа? (Benim, benim ..)

Dikkat! Kat?lm?yorsan?z, sessiz kal.

Baz? ?ocuklar, olur.

Kulaklar?n?z? y?kamay? m? unutuyor? (дети молчат)

Tembel olmay? kim b?rakacak?

Sabunla daha s?k y?kamaya ba?layacak. (benim, benim)

Кто старается стричь ногти,

Yani pen?elere d?n??mezler mi? (Это я, это я…)

Dikkat! Su ile arkada? de?il

Ve temiz y?kamayacak m?? (?ocuklar sessiz)

Kim slob olmak istemez?

Грязной-грязной замарашкой. (Bu benim, benim ...)

Tebrikler! Do?ru cevap verdiniz ve aram?zda kirli veya slob yok. Hepsi temiz.

K?z: Te?ekk?rler ?ocuklar, Chistyulkino ?lkesinde sizinle tan??man?n bo?una olmad???n? g?r?yorum. Вы мне очень помогли прогнать этих страшных, опасных микробов и я снова стала чистой и опрятной девочкой. Теперь я уверена, что микробы и грязь, мне не страшны, потому что я знаю, как с ними справиться. Ve b?ylece ellerinizi nas?l y?kayaca??n?z? unutmay?n, size bu algoritmalar? (grup ba??na algoritmaya g?re hediyeler) verece?im ve size kokulu sabun verece?im. Temiz ve sa?l?kl? kal?n. G?le g?le!

Ведущий: Мы побывали в стране Чистюлькино, пора возвращаться в садик.

Dikkat! Dikkat! L?tfen koltuklar?n?z? al?n, trenimiz anaokuluna gidiyor!

Burada trenimiz hareket ediyor, tekerlekler ?al?yor ve ?ocuklar trenimizde oturuyor. Chu-chu-chu! Chu-chu-chu! Гудит паровоз. Anaokulunda, ?ocuklar? anaokuluna getirdi!

Edebiyat:

Tatil senaryosu k?smen web sitesinden al?nd?

Foto?raflar: ki?isel ar?ivНОУ ДЦ «Акварель»

15 Ekim, yeti?kinlere el y?kaman?n ?nemini hat?rlatmak i?in tasarlanm?? d?nya el y?kama g?n?d?r. Bu g?n, ?ocuklara ellerini nas?l do?ru y?kayacaklar?n? ??retmek, onlara neden, ellerini nas?l y?kayacaklar?n? ve ne zaman yapaca??n? a??klamak gelenekseldir. Bu g?n, ilgili ebeveynler i?in k?sa bir hile sayfas? haz?rlad?k.

Neden Ellerini Y?kat

El y?kama, ?e?itli hastal?klar?n patojenlerinin yay?lmas?n? ?nleyen etkili bir hijyen prosed?r?d?r.

Okullarda ve kapal? gruplarda yap?lan ara?t?rmalar, uygun y?kamaрук позволяет на 50-60% снизить риск кишечной инфекции (в том числе гепатита А, дизентерии и т.д.) и на 15-25% — респираторной инфекции (в том числе гриппа и других ОРВИ). Ellerini y?kamay? ??reten ?ocuklar ?ok daha az hastalan?r ve daha az temiz s?n?f arkada?lar?ndan daha az okulu ka??r?rlar.

Всеобщая привычка мыть руки перед едой и после туалета могла бы снизить уровень смертности от диареи наполовину и на четверть сократить смертность от респираторных заболеваний.

El y?kama geni? aral?kзащитного действия и поэтому работает лучше точечной вакцинации.

Всех нас с детства учили, что перед едой нужно мыть руки, но многие до сих пор задают вопрос почему нужно мыть руки. ?ocuklar, ger?ekten ?ok saf m?s?n?z ve yemekler aras?nda ellerinizin y?zeyini kirletecek ve sizi hasta edebilecek ?ok fazla mikrop almayacak zaman?n olmad???n? m? d???n?yorsunuz? Mant?k bir ?ekilde d???nelim.

Kirli Ellerden Hastal?klar

Hastalanmamak i?in ellerinizi y?kaman?z gerekiyor! Kirli ellerden hepatit, kolera, tifo ate?i veya pop?ler olarak “kirli el hastal???” olarak adland?r?lan s?radan dizanteri yakalayabilirsiniz.

Hastalanma olas?l???na ek olarak, y?z?n?ze kirli ellerle dokunmaman?z gerekti?ini anlamal?s?n?z - ?ok kolay tahri? veya cilt hastal??? elde edebilirsiniz. Akne olas?l??? da artar.

И вообще грязные руки и ногти - это просто не эстетично и не красиво! Нужно понимать самому, что мыть руки нужно вовремя и тщательно и прививать чистоту своим детям.

Neden ?ocuklar?n ellerini y?kamas? gerekiyor:

Опаснее всего, когда болеет ребенок. Заболеть можно очень просто - всего лишь раз не помыв ребенку руки. Sonu?lar ?ok ciddi olabilir. Поэтому родителям не стоит забывать не только о своей гигиене, но и о чистоте рук своего чада.

Мыть руки ребенку довольно сложно, особенно если он боится воды. Нужно объяснить малышу, что эта процедура обязательна и очень полезна. Подавайте пример своему ребенку и всячески поощряйте, когда тот сам начнет мыть руки.

?ocu?unuza ellerini bir ya??ndan ba??ms?z olarak y?kamay? ??retmeye ba?larsan?z, 2 ya??na kadar ?ocu?unuzun ellerinde sabun, su ve kir ile nas?l ustaca ba?a ??kt???n? g?zlemleyebilirsiniz.

Не торопитесь быстро увидеть результаты своей работы. ?ocu?unuzun ellerinin ne kadar iyi y?kand???n? s?rekli olarak kontrol etmeye ?al???n, ??nk? ?ocuklar hastalanmadan ellerini y?kamadan sadece bir kez yemek zorundad?r ve daha sonra korkun? hastal?klar hakk?ndaki masallar?n?z art?k onlar i?in kilo olmayacak ve ellerini daha fazla y?kamay? unutacaklar Ve daha s?k.

Anaokuluna bir ?ocuk g?ndermek, okul, yaz kamp?, проследите, чтобы там соблюдались нормальные гигиенические условия. Aksi takdirde ?ocu?u yan?n?zda verin ?slak mendilи строго прикажите воспользоватся ими перед едой и после посещения туалета.

“Neden ellerinizi y?kaman?z gerekiyor” sorusunun cevab? a??kt?r, ancak baz? bireyler hala bu basit yapmay? unutmay? ba?ar?r, ama ?ok Gerekli S?re? yemeden ?nce.

Ellerinizi Ne Zaman Y?kar?

Обязательно мыть руки нужно: - перед едой; - Yemek pi?irmeden ?nce; - Yemek servis etmeden ?nce; - после посещения туалета; - после городского транспорта и посещения магазина; - Para kulland?ktan sonra; - по возвращении домой откуда-либо; - после уборки в квартире; - после контакта с животными и их отходами; - Hap??rd?ktan sonra, ?ks?r?k (a?z?n? elinizle kaplayarak) veya burnunu havaya u?urdu; - yaralar? tedavi etmeden ?nce ve sonra veya t?bbi ve hijyenik prosed?rler (?rne?in, bir ?ocu?a masaj yapmadan veya bir bebek bezi de?i?tirdikten sonra), hasta bir akrabaya yard?m sa?layarak; - перед постановкой контактных линз, зубных протезов; - At?k ile temas ettikten sonra; - Eller a??k?a kirli oldu?unda.

Ellerinizi do?ru ?ekilde nas?l y?kars?n?z

Ellerinizi iyice y?kamak i?in ?nce t?m m?cevherleri onlardan ??karman?z gerekir: halkalar, saatler, bilezikler - ve kollar?n?z? yuvarlay?n. Ellerinizi y?karken bir dakikan?z? ay?r?n ?zel ilgi Parmak u?lar?, interdigital alanlar ve t?rnaklar?n alt?ndaki alan - bunlar mikroplar?n en ?ok biriktirdi?i yerlerdir, bileklerinizi unutmay?n.

?yice ovalay?n, sonra su ve sabun ile durulay?n - tekrarlanan sabunlar, el y?kama s?ras?nda a??lan g?zeneklerden mikroplar? ??kar?r. ?nde gelen elinize dikkat edin - kural olarak daha k?t? y?kan?r.

Не забывайте, что мыть руки нужно не менее 20-30 секунд в akan su- только в этом случае число болезнетворных микроорганизмов на коже рук снижается значительно.

Если в общественном туалете смеситель однозахватный, выключайте воду тыльной поверхностью ладони или предплечьем. Если вы находитесь дома, не забудьте в процессе мытья рук сполоснуть ручки крана с мылом.

Ellerinizi Nas?l Y?kars?n?z

Для мытья рук не нужно включать слишком горячую воду. Хотя интуитивно кажется, что она лучше избавляет от микробов, это не так. S?cak suсмывает жировой слой, что высушивает кожу рук и открывает доступ бактериям. Мыть руки нужно водой комфортной температуры.

Не стоит использовать антибактериальное мыло при мытье рук - оно убивает не только болезнетворные, но и faydal? bakteriler, ellerin derisinde s?rekli bulunur.

Ayr?ca, ne zaman uzun s?reli kullan?m antibakteriyel sabunмикроорганизмы развивают устойчивость к его компонентам. Для ежедневного мытья рук достаточно обычного туалетного мыла. Причем предпочтение лучше отдавать s?v? sabun. Если мыло твердое, нужно следить, чтобы оно лежало в сухой мыльнице.

Ellerinizi temiz, taze bir havlu ile kurutman?z gerekir. Yeti?kinlerin ve ?ocuklar?n farkl? el havlular?na sahip olmalar? tavsiye edilir. Менять их нужно каждый день.

Сценарий праздника «День мытья рук»»

Феклисова Ольга Витальевна,

Nou Ba?kan? " Ke?if»

учитель химии МБОУ лицей №41,

Izhevsk ur

Hedef:

    Ki?isel hijyen ve sa?l?kl? ya?am tarz?n?n temel kurallar? hakk?ndaki bilgileri genelle?tirmek ve peki?tirmek;

    Temel ki?isel hijyen ?r?nlerini tekrarlay?n,

    E?yalar?n?z? ve k?yafetlerinizi d?zenli tutma yetene?ini geli?tirin,

    d?zg?nl?k geli?tirin.

Liste karakterler:

NOBOLEYKA, AIBOLIT, Baba Yaga, Kirli Teyze, Mikrop Fedka, Mikrop Petka, Bayan Hijyen.

Sunum sahnedeki ana eylemlerle birlikte gidiyor.

Сценарий «День мытья рук»

1 slayt

(Вступление говорит руководитель) Здравствуйте, уважаемые ученики и учителя! Мы пригласили вас на линейку, посвященную празднику «Всемирный день мытья рук», который отмечают 15 октября в 80 странах нашей планеты.

Ежедневно от диареи, заболевания, которое еще называют ”болезнью грязных рук”, умирают 5 тысяч детей. Половины этих смертей можно было избежать, если бы больные мыли с мылом руки перед едой и после посещения уборной.

2 slayt

K???K: Merhaba! Люди часто говорят друг другу это хорошее, nazik s?zпри встрече. Они желают друг другу здоровья. Вот и мы говорим вам: здравствуйте, ребята!
A?BOL?T (Неболейке):А ты знаешь, что дороже всего на свете?
K???K: Kesinlikle. Это жизнь, здоровье. Geri d?n Eski Rusговорили: здоровье дороже богатства, здоровья не купишь, дал бы Бог здоровья, и счастье найдешь.

3 slayt

A?BOL?T: Сегодня мы совершим сказочное путешествие на планету Здоровье .

(Baba Yaga sahnede g?r?n?r)
BABA YAGA:
Куда же вы все собрались?
Arkada?lar?m? beklemedin!
bu yakla??k baz? gezegenler hakk?nda?
Sa?l?k? D?nyada b?yle bir gezegen yok!
А коль есть - все равно не пущу!
В одиночестве я загрущу...
Позову- ка я подругу тетушку Грязнулю, она живет она в королевстве Микробов.

4 slayt

(Выбегает Тетушка Грязнуля.)
ТЕТУШКА ГРЯЗНУЛЯ: Вы меня звали? Я всех всегда всему учу, и жизнь я вашу облегчу!!! Вы знаете, что не нужно мучиться понапрасну - умываться, чистить зубы, убираться в своей комнате? И расчесывать волосы тоже не нужно - это так больно!

Никогда не мойте руки, Шею, руки и лицо.

Это глупое занятье - Не приводит ни к чему.

Вновь испачкаются руки, Шея, уши и лицо,

Так зачем же тратить силы, Время попусту терять?

Стричься тоже бесполезно - Никакого смысла нет:

К старости сама собою облысеет голова.
BABA YAGA (обнимает Тетушку Грязнулю и обращается к залу): На что вам далекая планета Здоровье? Мы приглашаем вас в королевство Микробов - тут совсем недалеко.
Pettka Microb: Ben Petka Microbe. А живу я везде: в воде, на руках, на вещах.

Fedka Microb: Это вы сейчас нас видите, и вам кажется, что мы большие. А на самом деле нас без микроскопа не увидишь. Вы ведь, я надеюсь, не моете руки и не забываете пить сырую воду? И, конечно же, не моете фрукты перед тем, как съесть?

Pettka Microb: O zaman midenizde ya?amaktan mutluluk duyaca??m. Мне там будет очень хорошо.
K???K: Onlar? dinleme ?ocuklar! Если последуете их советам, вам будет очень плохо. (Baba Yaga bir elma ??kar?r ve bir ?s?r?k al?r)
BABA YAGA: Asla hi?bir ?ey y?kamam! (Жует яблоко. Спустя немного времени хватается за живот, начинает кричать)
Ay-ay-ay! Ai, ac?yor, midem ac?yor!
A?BOL?T: Biri beni arad? m?? Beni arayan sen miydi B?y?kanne?
BABA YAGA: Bana yard?m et, doktor! Я съела немытое яблоко немытыми руками, и у меня теперь живот болит...
A?BOL?T (Baba Yaga Medicine verir): Bu sizin i?in bilim olacak, Baba Yaga. ?imdi hijyen kurallar?n? g?zlemleyeceksiniz.

5 slayt

ГОСПОЖА ГИГИЕНА (Sahneye gitmek ?nemlidir) Кто про меня говорит? Tan?d?k, ben Mistress Hijyeni. Size bir?ok hastal??? nas?l ?nleyece?inizi ??retebilirim.
Sabah kalk, tembel olma!
Kendinizi sabunla y?kay?n, kendinizi kurutun
Da??n?k ve y?kanmayan,
Тот собой людей смешит.
K???K:
Sebzeleri ve meyveleri y?kamay? unutmay?n;
Ha?lanm?? suдля питья наливай;
Yemeden ?nce daima ellerinizi y?kay?n
И живот твой не будет болеть никогда.
АЙБОЛИТ:Болезнь легче предупредить, чем лечить.

K???K: А чтобы окончательно прогнать наших davetsiz misafirlerв их королевство Микробов, нам нужно разгадать загадки Госпожи Гигиены.
(Здесь идут слайды с загадками)

6 slayt

Ускользает, как живое,
но не выпущу его я.
Белой пеной пенится,
Ellerimi y?kamayacak kadar tembel de?ilim. (Sabun.)

7 slayt


Tavandan ya?mur ya??yor
Мне на спину и бока,
до чего приятно это -
дождик теплый, подогретый." (Душ)

8 slayt


Cebime uzan ve koru
Реву плаксу иль грязнулю.
Sabahlar? g?zya?? ak??? olacak,
Burnu unutmayaca??m. (mendil)

Slayt 9


Ben eme?i al?yorum:

Topuklar?n?z? ve dirseklerinizi sabunla ovalay?n

Ve dizlerimi ovu?turuyorum

Hi?bir ?eyi unutmuyorum. (lif)

10 slayt


Ormanlarda dola?m?yorum

Ve b?y?k, sa? taraf?ndan.

И зубы у меня длинней,

Kurtlardan ve ay?lardan daha. (tarak)

11 slayt

Kirpiye benziyor

Ama yemek istemiyor.

Giysilerinizden ge?ecek,

Ve daha temiz olacak. (щетка для одежды)

12 slayt

Кто считает зубы нам

Sabahlar? ve ak?amlar?. (di? f?r?as?)

Slayt 13

S?cak ve so?uk

я всегда тебе нужна,
Beni ara - ko?aca??m

Seni hastal?ktan kurtaraca??m. (su)

-

И с собою на планету

Ben de almayaca??m

Dirty Teyze, Baba Yaga, Mikroplar: Seninki ald?. Biz gidiyoruz.

16 slayt

K???K: И вы ребята, всегда мойте руки и прогоняйте микробов, чтобы всегда оставаться здоровыми и веселыми!

Aibolit, NOBOLEIKA, Da??n?k Hijyen: Sa?l?kl? ol!

Karikat?r izlemek

Развлечение для детей 6-7 лет "День чистых рук"

Музыкальные руководители: Волкова Л. В., Яснова Т. М., воспитатель: Зыкова О.В., воспитатели МБДОУ д/с №130 "Y?ld?z" , Kurgan

Цель – пропагандировать значение физической культуры как средства достижения физической красоты, силы, ловкости и выносливости.

E?itim alanlar?n?n entegrasyonu

"Fiziksel Geli?im" terfi Entegre Geli?tirmeдвигательных навыков. Формировать умения соревновательной деятельности. Воспитывать бережное отношение к своему здоровью, учить делать массаж.

«Социально-коммуникативное развитие»

Развивать положительные эмоции, чувства взаимопомощи, дружбы, сопереживания.

Содействовать развитию игровой двигательной деятельности.

"Sanatsal ve Estetik Geli?im"

?ocuklar?n m?zik deneyimini zenginle?tirin. Формировать умение соотносить движения с музыкой.

Виды детской деятельности: двигательная, коммуникативная, игровая музыкально-художественная.

Персонажи: ведущий – Андрейка Неболейка, Баба Яга, Доктор Ацболит.

E?lence ?lerlemesi:

?ocuklar salona m?zi?e girerler. Садятся на стульчики.

Всемирный день чистых рук. Bunun ne t?r bir tatil oldu?unu d???n?yorsun?

Neden buna b?yle deniyor?

?ocuklar?n cevaplar?.

Sunucu: Neden ellerinizi y?kaman?z gerekiyor?

Чтобы смыть грязь.

Для чего смывать грязь?

A??k kirli ellerживут микробы.

Кто такие микробы?

Это маленькие вредители организма, их только можно увидеть под микроскопом.

?ocuklar ?iir okur.

1. Hayatta ?ok fazla vitamine ihtiyac?m?z var,

?imdi hepsini sayamay?z, daha fazla yememiz gerekiyor

Et, sebze ve meyveler do?al ?r?nlerdir,

Ancak cipslerin her zaman lezzetli yiyecekler oldu?unu bilin.

B?t?n ailem g?nl?k bir rutin olmas? gerekti?ini biliyor.

?ocuklar, herkesin daha fazla uyumas? gerekti?ini bilmelisiniz.

?ocuklar Bir ?ark? S?yleyin "Vitaminler" .

Под музыку вбегает Андрейка – Неболейка

Andreyka. Merhaba arkada?lar! Я – Андрейка-Неболейка. Ko?al?m, oynayal?m, yar??al?m! Как вы думаете, зачем нужно заниматься физкультурой?

?ocuklar. Sa?l?kl? olmak i?in!

Andreyka. Вы скажите мне, ребятки, утром делали зарядку?

Андрейка. В три шеренги становитесь, подтянитесь, улыбнитесь! Начинается зарядка!

Под ритмичную музыку дети выполняют общеразвивающие упражнения

Под музыку вбегает Баба Яга.

Baba Yaga. Ah, burada ne yap?yorsun? И меня не позвали!

Andreyka. Egzersiz yapt?k. А сейчас мы отправляемся в путешествие в Страну здоровячков. Baba Yaga, bizimle gelecek misin?

Baba Yaga. Kesinlikle!

Andreyka. В путь-дорогу собираемся,

Sa?l?k i?in gidelim

Впереди препятствий много-

Zor bir yol olacak!

Дети строятся в колонну по одному идут под песню «Вместе весело шагать.

Андрейка. Ой, какая незадача: в горах случился обвал и наш путь преградили камни, которые нам придется убрать!

R?le «Перенеси кубики»

Андрейка. Объявляю привал!

Sunucu. Durmaya, ?ocuklar ditties ve dans s?yler.

Частушки.

1. Мы частушек много знаем, Знаем целый миллион

Приезжайте их послушать, В заозерный наш район!,

2. Чистота залог здоровья, Помним это мы всегда

Часто кончик носа моем, Ну и уши иногда.

3. Ellerimi muslu?un alt?nda y?kad?m ama y?z?m? y?kamay? unuttum,

Trizor beni g?rd? ve ???l?k att? "Ne ay?p" .

Андрейка. Yolumuzda bir batakl?k var.

R?le «Перейти болото» . ?ocuklar Hummock'tan Hummock'a atlar.

Андрейка. ??te damlalar - "Kapitoshki"

Yol boyunca t?kad?lar.

Тучка надвигается,

Ya?mur ya?maya ba?l?yor!

Группа детей исполняют песню "Ya?mur" , а другая группа выполняет массаж "Mutlu Damlar" .

Baba Yaga. Masaj?n?z? hat?rlayaca??m ve orman arkada?lar?mla yapaca??m.

Andreyka. Ya?murdan sonra hava ?ok taze ve nemli ... ne d???n?yorsun? temiz hava Sa?l?k i?in iyi mi?

?ocuklar. Uygulamak nefes egzersizleriпод музыку.

Baba Yaga. Peki o zaman! Temiz hava bir i?tah geli?tirdi! Достает грязную морковку и начинает ее кушать. Bundan sonra midesi ac?yor.

Lider. ?ocuklar, Baba Yaga'ya yard?m etmek i?in kimi aramal?y?z?

?ocuklar. Doktor Aibolit. (?ocuklar Doktor Aibolit diyor)

Doktor Aibolit. Ne oldu?

Baba Yaga. Midem ac?yor.

Doktor Aibolit. Дети, а как вы думаете, почему у бабы яги заболел живот?

?ocuklar?n cevaplar?.

Doktor Aibolit. Yemeden ?nce ellerinizi y?kamay? unutmay?n. Руки в чистоте держи и микробы не страшны.

Baba Yaga. Как их мыть?

Doktor Aibolit. А вот послушай ребята тебе расскажут.

?ocuklar ?iir okur.

1. «Ах вода, вода, вода! (ритмично потираем ладошки имитируя «мытье рук» ) Her zaman temiz olal?m! Sa?a s??ray?n, sola s??ray?n! (пальцы сжать в кулачок, затем с силой выпрямить пальчики, как бы стряхивая воду)

Мокрым стало наше тело! Полотенчиком пушистым (G??l? hareketler her eli bir havlu ile kurutmay? taklit eder) Ellerimizi ?ok ?abuk silelim!

2. “Eller sabunla y?kanmal?, kollar ?slak olmamal?d?r. Kim kolunu yuvarlamazsa su alamaz. ” .

Baba Yaga. Her ?eyi anlad?m.

Doktor Aibolit. Я Вам хочу подарить картину, но ее нужно дорисовать. Вставайте поудобней, чтобы всем места хватило, и приступим к рисованию водички. (Включается спокойная музыка. Дети ватными палочками рисуют струйки воды.)

Baba Yaga. Yapabilir miyim? Я все поняла, я все ребятам расскажу. ?ocuklar Baba Yaga ile bir resim ?iziyor "Saf ?ocuk" m?zi?e «Мойдодыр» . ??te bu g?zel resim Ba?ard?k! ?imdi ?ocuklar temiz.

Доктор Айболит. ?imdi bana temiz avu? i?lerini g?ster.

Андрейка. Herkesi dans etmeye davet ediyor «Ладушки-ладошки» .

Андрейка вместе с Доктором Айболитом и Бабой Ягой дают детям советы.

Совет 1. Рано утром просыпаться, И водичкой умываться, И зарядкой заниматься, Обливаться, вытираться, Аккуратно одеваться.

Совет 2. Чтобы ни один микроб, Не попал случайно в рот, Руки мыть перед едой, Нужно мылом и водой.

?pucu 3. Temiz havaдышите, По возможности всегда, На прогулку в лес ходите – Он вам силы даст всегда.

Андрейка. Gezimizi be?endiniz mi? ?taatkar ve sa?l?kl? b?y?menizi diliyorum.

Proje Temas?: "Temizlik Haftas?"

Sorun:?ocuklarda k?lt?rel hijyen becerilerinin olmamas?.

Proje t?r?: oyun

Proje t?r?: k?sa vadeli

Uygunluk:

Общеизвестно, что здоровье человека закладывается в детстве. Организм ребенка очень пластичен, он гораздо чувствительнее к воздействиям d?? ?evre, чем организм взрослого; и от того, каковы эти воздействия - благоприятные или нет, зависит, как сложится его здоровье.

Главная задача - формировать простейшие навыки опрятности и самообслуживания, закладывать фундамент гигиенической культуры. Гигиеническая культура столь же важна для человека, как и умение разговаривать, писать, читать.

Birincil okul ?ncesi ?a??ndaki ?ocuklarla birlikte ?al??arak, evden anaokuluna yeni gelen ?ocuklar?n temel ?z bak?m ve ki?isel hijyen becerilerinden yoksun oldu?unu fark ettik: ?ocuklar kendilerini nas?l y?kayacaklar?n?, ellerini tutarl? bir ?ekilde nas?l y?kayacaklar?n?, bir havlu ile kurutacaklar?n? bilmiyorlar. and need patient teaching and direct help from an adult . El y?kama s?reci uyanma zaman?n?n ?nemli bir b?l?m?n? al?r ve her ?ocu?un sa?l?kl? ya?am tarz? i?in ?ok ?nemlidir, bu nedenle bunlar? geli?tirmek ?nemlidir. Именно в okul ?ncesi ya?необходимо воспитать у ребенка привычку к чистоте, аккуратности. Bu y?llar boyunca ?ocuklar t?m temel k?lt?rel ve hijyenik becerilere hakim olabilir, ?nemlerini anlamay? ??renebilir ve bunlar? kolayca, h?zl? ve do?ru bir ?ekilde ger?ekle?tirebilirler.

Цель педагога: ?lkokul ?ncesi ?ocuklarda k?lt?rel ve hijyenik becerilerin kullan?m? yoluyla olu?turulmas? kurgu V farkl? t?rler aktiviteler.

?ocuklar?n motivasyonu: sa?l?kl? olmak, temiz olmak, Chukovsky'nin "Moidodyr" ?iirindeki Kirli gibi de?il, A. Barto "Kirli K?z".

Sabunu elinizde tutmay? ??renin ki "d??ar? ??kmas?n ve sinirlenmesin."

G?revler:

?ocuklara g?r?n?mlerine dikkat etmeyi, kollar?n? s?vama yetene?ini geli?tirmeye devam etmeyi, sabunu do?ru kullanmay?, ellerini dikkatlice k?p?rtmeyi ve y?kamay? ??retin; bir havluyla kurulay?n);

Sa?l?kl? bir ya?am tarz? arzusunu te?vik edin;

Konu?man?n telaffuzunu ve diyalojik y?nlerini geli?tirin;

Kendinize ve yeteneklerinize olan g?veninizi geli?tirin; faaliyet, inisiyatif, ba??ms?zl?k geli?tirmek;

Sanat eserlerinin anla??lmas?n? ve anla??lmas?n? geli?tirmek.

Beklenen sonu?.

?ocuklar ellerini y?kamadan ?nce kollar? s?vamal?, sabunu do?ru kullanmal? ve ellerini dikkatli y?kamal?; y?kad?ktan sonra silin. Havluyu yerine as?n. Y?kanmayla ilgili k?sa ?iirler ve tekerlemeler anlat?yor, eylemlere metinlerle e?lik ediyor, sorular? yan?tl?yorlar.

A?ama I - haz?rl?k

?ocuklar?n denetimi.

Te?hisin ger?ekle?tirilmesi.

Konu geli?tirme ortam?n?n organizasyonu.

Edebiyat, oyun ve ill?strasyonlardan olu?an bir se?ki.

A?ama II - pratik k?s?m

Girin oyun durumu?ocuklar ve sorunu form?le edin:

S?n?flar? ve konu?malar? d?zenleyin.

Oyunlar tutmak.

Kurgu okumak.

?ocuklar?n planlar?n? ger?ekle?tirmelerine yard?mc? olun.

Projenin bir haftas? i?in ?al??ma plan? geli?tirildi.

PROJEN?N 1 HAFTASI.

PAZARTES?.

1. Durumsal konu?ma "Ellerinizi sabunla y?kamamak neden tehlikelidir?"

Hedef: Do?rulu?u a??lamak, d???nmeyi, mant??? geli?tirmek, okuduklar?n?zdan sonu? ??karmay? ??renmek.

2. “El Y?kama” algoritmas?n?n g?sterilmesi.

3. “Ellerinizi y?kamak” adl? ?izgi filmi izlemek. En yak?n arkada?lar».

4. K. Chukovsky'nin “Moidodyr” okumas?.

5. Hikayeden sat?rlar ??renmek: “Yapmal?y?z, kendimizi y?kamal?y?z…”.

Ama?: ?ocuklar? diyagramla tan??t?rmak, onlara ellerini tutarl? bir ?ekilde y?kamay? ??retmek, haf?zay? geli?tirmek, d???nmek, okuduklar?ndan sonu? ??karmay? ??renmek.

1. Pratik egzersiz: “Ellerimizi ve y?z?m?z? temiz bir ?ekilde y?k?yoruz.

Hedef: ?ocuklara s?rekli olarak ellerini y?kamay? ve kendilerini y?kamay? ??retmek.

2. “Su - su” tekerlemesinin kullan?lmas?.

3. "Sabun konusunda tembel olmay?n" tekerlemesini s?ylemek.

4.A. Barto'nun "Kirli K?z..." ?iirinin okunmas?.

Hedef: Sabunu kendi ba??n?za almay?, ?slatmay? ve ellerinizi k?p?rtmeyi ??renin,

Okunan eserleri anlamay? ve bunlardan sonu? ??karmay? ??renmek,

?ocuklara ellerini temiz tutmay? ve gerekirse y?kamay? ??retin, ellerini akan suyun alt?na koymay?, avu?lar?yla dairesel hareketler yapmay? ??retin.

3.?izim: “Avu? i?i”.

Hedef: peki?tirme, parmak ?izimini ??retmeye devam etme, kar??la?t?rmay? ??renme.

1. “Tamam, tamam…” tekerlemesini okumak ve ??renmek (eke bak?n) Ama?: Sa?l?kl? bir ya?am tarz?, haf?za ve konu?ma geli?imi i?in istek a??lamak.

2. Ders “Su, su.”

Ama?: ?ocuklara KGN'yi ??retmek, kelime da?arc???n? zenginle?tirmek ve ?ocuklar?n konu?mas?nda eylemleri ifade eden kelimeleri etkinle?tirmek.

3. “Su, su” tekerlemesini dinlemek ve bunun resimlerine bakmak.

1. Pratik egzersiz “D?zg?n tav?anlar.”

G. Lagzdyn’in “D?zg?n Tav?anlar” adl? ?iirinin anlat?m?. Hedef: ?ocuklara nesneleri dikkatlice y?kamay?, silerek kurulamay?, konu?ma ve d???nmeyi geli?tirmeyi ??retmeye devam edin.

2. Oyun durumu: "Bebeklerin neden kirli havlular? var?"

Ama?: ?ocuklara ellerini iyice y?kamay? ??retmeye devam edin, verilen durumlardan sonu? ??karmay? ??renin.

1.Tekerlemeleri okumak

"Derede su var."

Ama?: CGN'nin peki?tirilmesi, haf?za ve konu?man?n geli?tirilmesi.

2. Ders: "Bebek Lyalya kendini y?k?yor."

Ama?: Tuvalet malzemelerinin adlar?n? ve ?zelliklerini a??kl??a kavu?turmak. Suyun ?zelliklerini adland?r?n.

3. A?ama son a?amad?r.

Son bir ders yap?n.

1. Konu?ma “Ellerinizi sabunla y?kamamak neden tehlikelidir?”

AMA?: Can g?venli?inin hijyenik temelleri hakk?nda fikir olu?turmak.

?ocuklar?n hijyen prosed?rlerinin (el y?kama) ?nemini anlamalar?n? geli?tirin.

El y?kama ihtiyac?n? ba??ms?z olarak fark etme yetene?ini geli?tirin.

Liderlik ihtiyac?n? a??lay?n sa?l?kl? g?r?nt? hayat.

?ocuklar, her g?n, hem evde hem de d??ar?da anaokulu Y?r?y??ten geldiklerinde, tuvaleti kulland?ktan sonra, oyun oynad?ktan sonra ve yemek yemeden ?nce size ayn? ?eyi s?yl?yorlar: “Ellerinizi y?kamay? unutmay?n!

Siz ne d???n?yorsunuz? (?ocuklar?n cevaplar?)

Ellerinize yak?ndan bak?n. Mikroplar? g?r?yor musun? Neden?

Mikroplar ?ok k???kt?r ve ?zel b?y?t?c? cihazlar olmadan g?r?lemezler; ancak mikroskop alt?nda g?r?lebilirler.

Peki kim bunlar, bu mikroplar? (?ocuklar?n cevap se?enekleri)

Derin, siyah bir zindanda

Korkun? mikroplar ya??yor

Ve gece g?nd?z sab?rla,

Y?kanmayan ?ocuklar? bekliyorlar.

R?ya y?kanm?? eller a?z?na s??acak

Pis k???k mikrop.

Bir casus gibi sessizce i?eri girecek,

Ve bunu yapacak...

Ama sak?n korkma,

Direnmeliyiz!

Sonu?ta, bu korkun? g??

Basit ?eylerden korkuyorum...

SABUN!

Mikroplar her yerde ya?ar; havada, suda, ellerde, yiyeceklerde, hayvan k?rklerinde, oyuncaklarda ve di?er nesnelerde.

Mikroplar ?ok k???k canl?lard?r ve mikroskop olmadan g?r?lemezler.

Mikroplar yararl? ve zararl? olabilir (yararl? olanlar yard?mc? olur, zararl? olanlar ise hastal??a neden olur).

Hastalanmamak i?in sebze ve meyveleri mutlaka y?kay?n, t?rnaklar?n?z? yemekten ka??n?n ve ?zellikle yemekten ?nce ellerinizi daha s?k y?kay?n.

Beyler, zararl? mikroplar?n ne kadar tehlikeli oldu?unu kim bilebilir?

Besinlerle birlikte v?cuda giren zararl? mikroplar ?ok ?abuk zarar vermeye ba?lar. Bunun sonucunda ki?inin midesi a?r?maya ba?lar, mide bulant?s? ve kusma ba?lar, ate? y?kselebilir ve ki?i hastaneye kald?r?l?r.

Zararl? mikroplardan kurtulmak i?in ne yapmal?s?n?z?

Erkek ?ocuklarda g?r?len t?m hastal?klar

Mikroplardan diyorlar.

B?ylece her zaman sa?l?kl? ol,

Ellerinizi sabunla y?kaman?z gerekiyor!

2. El y?kama algoritmas?.

KOLLARINIZI SARIN - MUSLU?U A?IN - ELLER?N?Z? ISLATIN - KALIN K?P??E SABUNLAYIN - SABUNUN YIKAYIN - MUSLU?U KAPATIN - HAVLU ?LE KURULAYIN.

2.Birka? kopya halinde masa oyunu

EL YIKAMA ?EMASI

(ayn? ?ey, yaln?zca kesilmi? resimlerde)

Talimatlar: Resimleri do?ru s?rayla toplay?n.

Kafiye oyunlar?.

1 . Su, su,

y?z?m? y?ka

G?zlerinin parlamas? i?in,

Yanaklar?n?z?n k?zarmas? i?in

A?z?n? g?ld?rmek i?in,

B?ylece di? ?s?r?r!

2. Tamam, tamam.

K???k patilerinizi sabunla y?kay?n.

Avu? i?i temizli?i

??te sana biraz ekmek ve ka??k .

1. Temiz tav?anlar

Pen?eler mi? Y?kanm??.

Kulaklar m?? Y?kanm??.

At kuyru?u? Y?kanm??.

Her ?ey y?kand?!

Ve ?imdi temiziz

Kabar?k tav?anlar. (Lagdyn G.).

2. K?z kirli

Ah seni kirli k?z

ellerini nerede bu kadar kirlettin?

Siyah avu? i?i;

dirseklerde izler var.

G?ne?in alt?nda yat?yordum

ellerini kald?rd?.

B?YLE AYARLANMI?LAR.

Ah seni kirli k?z

burnunu nerede bu kadar kirlettin?

Burnun ucu siyaht?r,

sanki f?me gibi.

G?ne?in alt?nda yat?yordum

burnunu dik tuttu.

B?YLE AYARLANMI?TI.

Ah seni kirli k?z

bacaklar?ma ?izgiler s?rd?m,

k?z de?il, zebra

bacaklar siyah bir adam?nki gibidir.

G?ne?in alt?nda yat?yordum

topuklar?n? dik tuttu.

B?YLE AYARLANMI?LAR.

Ger?ekten mi?

Ger?ekten durum b?yle miydi?

Her ?eyi son damlas?na kadar y?kayal?m.

Hadi, bana biraz sabun ver.

ONU AC?L DURDURACA?IZ.

K?z y?ksek sesle ???l?k att?

El bezini g?rd???mde,

kedi gibi t?rmaland?:

Dokunma

Beyaz olmayacaklar:

bronzla?m??lar.

VE AVU?LARI YIKANMI?TIR.

S?ngerle burunlar?n? sildiler

G?zya?? d?kecek kadar ?z?ld?m:

Ah zavall? burnum!

Sabuna dayanam?yor!

Beyaz olmayacak:

bronzla?m??.

VE BURNU DA YIKANDI.

?izgileri y?kad?m -

Ah, g?d?klan?yorum!

F?r?alar? bir kenara b?rak?n!

Beyaz topuklular olmayacak

bronzla?m??lar.

VE TOPUKLAR DA YIKANMI?TIR.

Art?k beyazs?n

Hi? bronzla?mam??.

K?R OLDU. (A.Barto).

3. Y?z?n?z? y?kaman?z gerekiyor

Sabahlar? ve ak?amlar?,

Ve kirli

Baca temizleyicileri -

Utan? ve rezalet!

Utan? ve rezalet!

Ya?as?n kokulu sabun,

Ve havlu kabar?k. (K. Chukovsky).